Můžete zkusit různé komunikační kanály, ale záleží na vás a vaší kapacitě. Mail, sms, telefon, chat, whatsapp. Řekněte si, do kdy se budete pokoušet s ním spojit, nebo do kdy jste ochotni čekat na odpověď. Uveďte to i v komunikaci s dobrovolníkem. Po uplynutí dané doby s dobrovolníkem už nepočítejte. Vymažte ho z mailing listu a interně s ním ukončete spolupráci a jako důvod si poznačte, že se přestal ozývat. Dobrovolníkovi pošlete srozumění, že na základě toho, že se vám do xx.yy. neozval s ním ukončujete spolupráci.
Pokud se dobrovolník přestal ozývat těsně před plněním aktivity, nevyčkávejte a přidělte aktivitu někomu jinému nebo ji zrušte. Jestli se jeho neaktivita dotkla jiných stran, klienta nebo dalších dobrovolníků, zkuste situaci vysvětlit, případně se omluvit. Dobrovolníci nejsou zaměstnanci, takže nikomu nemůžeme slíbit, že budou vždy k dispozici, ale vyjádření lítosti nad situací je lidské a může být žádoucí.
Dobrovolník se časem může ozvat s tím, že se mu dělo něco závažného. Je na vás, jak to vyhodnotíte a jestli ho vrátíte “do akce”. Ze zkušenosti se to ale moc neděje.